Prototype 3: що відомо про гру і коли вийде?
Зміст
Не всім серіям судилося стати трилогіями, хоча деякі заслуговують на це більше за інших.
Відеоігри дають нам можливість випробувати почуття абсолютної переваги, оскільки ви стаєте надпотужною істотою, здатною на все і вся. Протягом багатьох років величезна кількість проектів наголошувала на створенні саме такого ігрового досвіду, але була лише одна гра, яка дозволяла вам замаскуватися під стареньку, а потім пробратися на військову базу і відкинути солдата ударом з розвороту на відстані 15 метрів. Йдеться, звичайно ж, про Prototype, адже багато фанатів все ще чекають продовження.
Prototype, можливо, не була довготривалою серією у світі, але за досить нетривалий період їй вдалося набрати достатню кількість шанувальників, щоб її добре пам’ятали майже через десятиліття. Доказом цього є HD-перевидання першої частини на PS4, Xbox One та ПК.
Сьогодні ми обговоримо питання, на яке, ймовірно, є очевидна відповідь: чи побачимо ми колись Prototype 3?
Історія серії Prototype
Prototype був дітищем Radical Entertainment, нині неіснуючої канадської команди розробників, яка сформувалася ще 1991 року.
Здебільшого Radical була компанією, до якої зверталися, коли справа стосувалася ліцензійних ігрових адаптацій. У перший рік своєї діяльності їм вдалося отримати права на розробку гри за «Термінатором» для NES, що свідчить про те, які великі амбіції мали студія в цьому напрямку.
Знакові проекти Radical Entertainment
Якщо ви все ще неясно уявляєте хто такі Radical Entertainment, ви, ймовірно, чули про невелику гру під назвою The Simpsons: Hit & Run, так ось…
Канадська студія відповідала за розробку цієї гри та її попередниці, аркадної гонки The Simpsons Road Rage, завдяки якій, можливо, Radical і була удостоєна честі зробити такий собі клон GTA по всесвіту Сімпсонів . Можливо ви не здогадувалися про існування їхнього дивовижного проекту Jackie Chan Stuntmaster для PS1, але про Hit & Run повинні були чути напевно.
Після нестримного успіху Hit & Run у 2003 році Radical зрештою була придбана французькою медіакомпанією Vivendi Universal, де працювала над різними проектами, такими як Scarface: The World Is Yours, Crash Tag Team Racing та Crash of the Titans. Вона також відповідальна за Hulk: Ultimate Destruction, який настільки близький Prototype за духом та геймплеєм, наскільки ви можете собі це уявити.
Hulk: Ultimate Destruction являла собою пісочницю з відкритим світом , де гравці керували зеленим мутантом , який шаленів у Нью-Йорку , а іноді і в якійсь випадковій пустельній місцевості. Відкритий світ Ultimate Destruction послужив відмінною основою для того, чим стане Prototype у майбутньому , хоча зрештою вона буде більше схожа на гру про Венома чи Карнажа, ніж на адаптацію фільмів та коміксів про Халка .
У 2008 році Vivendi була поглинена Activision, пізніше став частиною конгломерату Activision Blizzard, а Radical на той час працювала над трьома проектами: Crash Mind Over Mutant, однією неназваною грою, і, власне, Prototype.
У секреті швидше за все тримали розробку Scarface 2, оскільки президент Vivendi Філ О’Ніл розглядав відеоігрову серію з однойменного фільму з Аль Пачіно як потенційно ключову франшизу для компанії, яка могла б породити цілий всесвіт, з кількома продовженнями, спін-офами, здатну конкурувати з GTA.
Через корпоративну реструктуризацію Scarface 2 було скасовано, а розробка Prototype і Crash залишилася незмінною. Проте з цього моменту невдоволення Activision починало потихеньку наростати, що зіграє свою роль у майбутньому. Після релізу Crash: Mind Over Mutant у 2008 році Radical вклала всі свої ресурси в те, щоб таки випустити Prototype наступного року.
Вихід Prototype
Граючи за знаменитого обурювача порядку Алекса Мерсера, ви намагаєтеся зупинити спалах вірусу , відомого як «Чорне світло», який перетворює людей на огидних чудовиськ. Головний герой внаслідок військового експерименту знаходить жахливі надздібності, у вигляді нелюдської сили та вміння трансформуватися в будь-яку форму. Потрібно замаскуватися під солдата чи громадянського? Зроблено. Перетворити власну руку на гігантське лезо, здатне розрізати все, що завгодно? Не проблема.
Prototype виявилася комерційно успішною: за рік було продано більше двох мільйонів копій, перш ніж гра була випущена в цифровому вигляді на PS3 і Xbox 360. деякі незграбні елементи управління, а також місцями сірі та похмурі візуальні ефекти.
Неоднозначним був вибір дати релізу. Prototype вийшов 9 червня 2009 року на ПК, PS3 та Xbox 360 (12 червня в Європі). Ця дата була через два тижні після випуску Infamous від Sucker Punch, ще однієї гри з відкритим світом, в якій ви граєте за такого собі випадкового антигероя, причому Infamous відрізняється від Prototype тим, що фокусується на електричних надсилах і складній системі моралі.
Найвідомішим критиком, який спритно помітив схожість між двома іграми, був відомий журналіст та блогер Бен «Ятзі» Крошоу, який порівняв дві гри один з одним у форматі свого шоу Zero Punctuation. Зрештою, не було твердого переможця, тому він іронічно кинув виклик Radical та Sucker Punch створити унікальний витвір мистецтва з головним героєм у жіночій білизні.
Після скасування Scarface 2 та випуску Prototype Radical спробують запустити кілька проектів. Ендрю Х’юм у своєму інтерв’ю інтернет-виданню Ars Technica у 2011 році підтвердив, що сіквел Scarface був скасований Activision і що він провів рік, працюючи над неоголошеною грою, яка зрештою теж була скасована. Ці проблеми призвели до того, що Х’юм залишив компанію та заснував MinMax Games.
Ще одним проектом, над яким мали працювати Radical, був Spider-Man 4, який розробляється як відеоігрова адаптація запланованого продовження трилогії фільмів з Тобі Магуайром у головній ролі. По суті, Radical мали підхопити розробку серії ігор про Людину-павука від Treyarch. Проект було скасовано після того, як плани на фільм також зірвалися, проте геймдизайнер Уейн Далтон у 2019 році опублікував скріншоти з гри, напрацювання з якої зрештою потрапили до Prototype 2.
Вихід Prototype 2
Продовження Prototype було вперше представлене на виставці Spike VGA у 2010 році , і Radical активно працювала над грою аж до її випуску у квітні 2012 року. Сіквел фокусується на новому головному герої Джеймсі Хеллері, який заразився вірусом «Чорне світло» від Алекса Мерсера і перетворився на ще одного демона руйнування. Історія приведе їх до конфлікту один з одним, і більша частина розповіді буде зосереджена на тому факті, що тепер ви б’єтеся з героєм, за якого колись грали.
Radical і Activision старанно просували Prototype 2 перед запуском гри, випустивши додаток для Facebook під назвою Blacknet, призначений для демонстрації лаштунків розробки гри. Був навіть офіційний спін-офф для iOS під назвою Protoslice, який випускався з метою просування основного тайтлу, але досі важко визначити, як це вплинуло на успіх усі франшизи.
Сіквел отримав ще тепліший прийом, ніж перша частина, поряд зі схваленням самого творця «Ріка і Морті» Дена Хармона, якщо це щось для вас означає, і в комерційному плані став грою квітня 2012 року і навіть наступного місяця. На жаль, мабуть, цього було б недостатньо.
Чому вважається, що Prototype 2 провалилася?
Незважаючи на те, що Activision Prototype 2 був одним із найуспішніших релізів за весь 2012 рік, проект був визнаний провальним.
Так, незважаючи на те, що це була найпопулярніша гра в місяць виходу, студія заявила наступне в коментарі для видання IGN: «Хоча ми вклали значні кошти в бренд Prototype, він не отримав широкої комерційної аудиторії». Ця заява прозвучала, коли було оголошено про закриття Radical Entertainment.
Це було майже десять років тому, і все ж таки стратегія Activision щодо власних студій, схоже, не змінилася. Нещодавно стало відомо, що Toys For Bob, творці Spyro Reignited і Crash Bandicoot 4, перепрофілюються в черговий допоміжний відділ розробки Call of Duty.
У тій же статті IGN у заяві Activision говориться: «Radical — дуже талановита команда розробників, однак ми розглянули різні варіанти для студії, включаючи можливий продаж бізнесу , і дійшли непростого рішення в процесі переговорів про те, що єдиним варіантом, що залишився, є значне скорочення штату . Таким чином деякі співробітники залишаться працювати в Radical Entertainment, підтримуючи інші існуючі проекти Activision Publishing, але студія припинить розробку власних ігор».
Причина, через яку Prototype 2 «провалилася» у квітні 2012 року, полягає в тому, що на той час вся відеоігрова індустрія переживала складний період.
Дослідницьке агентство NPD опублікувало статистику продажів ігор та прибутку того ж місяця, виявивши, що продажі ігор впали на 42% порівняно з минулим роком. Аналітик NPD Аніта Фрейзер припустила, що причина падіння могла бути пов’язана з кількістю нових релізів: «У квітні минулого року сім найкращих ігор продавалися краще, ніж найпопулярніші цього року, і, простіше кажучи, було помітно менше нових релізів на ринку. Я думаю, що так сталося, тому що коли ринок наповнений привабливим контентом, ігри, як і раніше, продаються так само добре, як і раніше. Ми просто не бачили такої ж активності у квітні порівняно з минулим».
Activision звинувачує Prototype 2 у відсутності успіху і в результаті закриває Radical, що виглядає як поспішне рішення, що ігнорує контекст і обставини релізу.
Якщо ця гра була найуспішнішою в період, коли вся індустрія відставала, чи справедливо звинувачувати в цьому гру? Просто здається, що Activision шукала якийсь привід, щоб убити Radical і покінчити з неугодною командою розробників раз і назавжди, що, з часом, вже здається основною тактикою Activision щодо дочірніх студій.
Чи побачимо ми колись новий Prototype?
Незважаючи на те, що вона постаріла, як молоко, яке простояло кілька років на підвіконні у вашій вітальні, оригінальна Prototype досі викликає приємні емоції виключно через рівень хаосу, який ви можете зробити. Приймати образ випадкових цивільних осіб, щоб заставати зненацька монстрів , або влаштовувати криваву бійню і виставляти вже солдатів монстрами, щоб городяни відвернулися від них – здавалося, так можна вічно розважатися .
Що стосується того, чи побачимо ми колись Prototype 3, краще на це не ставити. Ми бачили прийом ремайстрів обох частин для PS4 та Xbox One, який був дещо холодним. Сталося так переважно тому, що це були лише порти зі старих консолей з дуже невеликими поліпшеннями. Якщо ви очікували красивих нових текстур і значного підвищення частоти кадрів, ви, напевно, були розчаровані.
Activision Blizzard довела, що готова ритися у своїх бек-каталогах у пошуках наступних великих хітів, ремайстрів та ремейків таких ігор, як Crash Bandicoot, Spyro the Dragon, Call of Duty та Diablo 2, але факт залишається фактом: видавець ніколи не вірив у потенціал франшизи Prototype. Її разом із творцями вже принесли в жертву касових успіхів Call of Duty, тож не збираються повертатися до неї знову.
Знову ж таки, ніхто не говорить, що Activision повинна закінчити трилогію будь-що-будь. На сьогоднішній день видавництво все ще мають права на інтелектуальну власність, але що може завадити деяким заповзятливим покупцям зробити вигідну пропозицію?
Якщо хтось і здатний на такий хід, то це, ймовірно, THQ Nordic, який має звичку збирати всі колись культові ігрові франшизи і створювати порти, ремастери і навіть повноцінні ремейки. Вони встигли для Destroy All Humans, вони встигають для TimeSplitters, вони теоретично можуть зробити це і для Prototype.
Проте це лише деякі припущення про те, що може статися, і одним з можливих приводів відродити франшизу, як не дивно, може стати величезне бажання і інтерес з боку ігрового співтовариства. Prototype 3, що використовує потужність сучасних ПК, PS5 та Xbox Series X може стати світовим хітом на тлі відсутності подібних проектів на ринку, але на це має з’явитися запит від публіки, який студії просто не зможуть дозволити проігнорувати.