Огляд Gran Turismo 7 – випробування на швидкість

Estimated read time 1 min read

Поки більшість гоночних ігор зосереджено на тому, як розважити гравця, завалюючи його різноманітними трасами, режимами і випробуваннями, Gran Turismo 7 ставить в основу невід’ємний атрибут жанру – сам автомобіль. Не зрозумійте мене неправильно – у грі вистачає контенту, але про автомобільну історію та культуру тут розказано стільки, що вистачить на десяток інших тайтлів, а то й хорошу енциклопедію. Докладніше – розповідаємо в огляді.

  • Дата випуску: 4 березня 2022 р.
  • Режим: Багатокористувацька гра
  • Розробник: Polyphony Digital
  • Видавець: Sony Interactive Entertainment
  • Серія: Gran Turismo
  • Жанри: Sim racing, Спортивний симулятор, Ігрове моделювання, Симулятор транспортного засобу
  • Платформи: PlayStation 4, PlayStation 5

Gran Turismo 7 не соромиться довгого вступу; тривалий ролик демонструє історію автомобілебудування, від появи перших самохідних агрегатів та до створення суперсучасних гіперкарів. Гра відразу ж дає зрозуміти: вона – в першу чергу про автомобілі, а вже в другу, третю та наступні – про керування автомобілем, гонки та розваги.

Знайомить з ігровим процесом перша гонка «Музичного ралі» – це режим, в якому вам належить їхати трасою під одну з композицій саундтреку: тут є як класика, так і сучасні треки – «VROOM» від Fanatix, Idris Elba та інших виконавців надовго пропишеться у моїй бібліотеці Spotify.

Огляд Gran Turismo 7 – випробування на швидкість

Суть режиму наступна: поки звучить музика, гравець має мчати трасою, обганяючи інші авто. Темп треку впливає швидкість роботи таймера – якщо той добіжить до нуля, заїзд закінчиться. Проїжджаючи контрольні точки, гонщик додає бали до таймера, і до завершення треку йому необхідно подолати якнайбільшу відстань.

Можливо, звучить дещо заплутано, але насправді потрібно лише їхати швидко і встигати проїжджати чекпоїнти, поки йде відлік. Хоча останні заїзди у цьому режимі кидають досить серйозний виклик. Тим не менш, «Музичне ралі» виявилося веселим і дозволяє розважитись між звичайними заїздами.

Огляд Gran Turismo 7 – випробування на швидкість

Завершивши стартову гонку, ви купите свій перший автомобіль – уживаний для початку, і вирушите в кафе . Це ключова локація в кар’єрі: саме тут видаються завдання, які поступово познайомлять вас з основами ігрового процесу, режимами та ключовими місцями глобальної карти Gran Turismo 7.

Більшість завдань присвячені колекціюванню авто: власник кафе Лука пропонує зібрати кілька машин від одного виробника, з однієї країни чи категорії. Наприклад, спорткари Nissan чи BMW M3 різних років. Автомобілі можна отримати за участь у гонках у рамках колекції, вони вирушають у гараж, а Лука розповість їхню коротку історію.

Огляд Gran Turismo 7 – випробування на швидкість

Інші квести, – виконати тюнінг машини, прикрасити її нестандартним антикрилом, вирушити в автомийку, і так далі, демонструють різні ігрові механіки: тюнінг і стайлінг, догляд за авто, проходження школи водіння та випробувань, використання фоторежиму та багато іншого.

Ідея збору колекцій хороша тим, що не дозволяє гравцеві зациклюватись на використанні однієї й тієї ж машини. Так, наприклад, для участі в заїздах на японських задньопривідних авто вам знадобиться відповідний спорткар, а на перегони для отримання колекції французьких хетчбеків пустять лише на «європейці».

Огляд Gran Turismo 7 – випробування на швидкість

Потрібний вам автомобіль гра послужливо подарує десь незадовго до початку завдання збору колекції, так що витрачатися не доведеться. Точніше, доведеться – але не на нову машину, а на тюнінг: заїзди мають рекомендований рівень технічного рейтингу авто, що складається з потужності, ваги та інших характеристик, і участь з болідом, ТР якого не дотягує до заявленого, не гарантує призове місце в гонці.

Тут же, в кафе, можна вирушити на чемпіонати – до них допустять при отриманні ліцензії: національної В та А, міжнародної В та А, а також Суперліцензії. Це чудова нагода відточити свою майстерність: наставники розкажуть, як правильно входити в поворот, вибирати ідеальну траєкторію, поводитися на мокрій дорозі. Для видачі прав достатньо «бронзи» ​​у всіх випробуваннях ліцензії, але якщо захочете взяти «золото» та отримати бонусний автомобіль, доведеться сильно попітніти. Недарма кажуть, що в іграх серії Gran Turismo можна навчитися керувати справжньою машиною.

Огляд Gran Turismo 7 – випробування на швидкість

За виконання колекцій та перемогу у чемпіонатах нагороджують не лише поповненням гаража. Лука також видає лотерейні квитки – щось на зразок лутбоксів , з яких можна вибити деяку суму грошей, запчастини для авто або навіть новий болід! Хоча мені вкрай рідко вдавалося виграти машину, а грошові призи були мінімальними – можливо, тому провина недвозначна пропозиція поповнити запас кредитів у PS Store.

Нарешті, на філіжанку кави у затишний притулок автомобілістів Луки періодично заглядають видатні персони з автомобільної індустрії, на кшталт відомих дизайнерів, що будуть раді поділитися з гравцем своїми думками та спогадами про моделі, у створенні яких вони брали участь. Примітно, що всі діалоги в Gran Turismo 7 зроблені дуже в дусі японських ігор: ніяких кат-сцен, тільки короткі титри, що натискають кнопки. Здається, начебто у розробників не вистачило бюджету на створення анімаційних роликів, але ні – вся гра просто кричить про вкладені в неї мільйони. Швидше за все це просто особливості дизайну, «фішка» GT7.

Огляд Gran Turismo 7 – випробування на швидкість

Вибравшись із кафе, можна вирушити на траси, розкидані по трьох регіонах світу: Америці, Європі та Японії . Більшість заїздів у Gran Turismo 7 – кільцеві, і навіть за всієї моєї нелюбові до цього типу гонок варто визнати, що тут вони вийшли дуже захоплюючими.

Насамперед автори подбали про те, щоб заїзд не набриднув гравцю. Тут рідко зустрічаються гонки на п’ять-десять кіл, змагання здебільшого короткі і швидко закінчуються. Машини керуються реалістично, кожна модель відрізняється від іншої, а акуратне водіння вітається (хоча в кар’єрі і немає штрафів за зіткнення, крім школи та режиму випробувань). У реальному часі змінюються погода та добовий цикл: під час дощу контролювати болід стає дуже складно, а в сутінках доводиться покладатися на те, що вихоплює з темряви світло фар.

Якщо грати на високій складності, суперник-ІІ принесе чимало проблем: водить акуратно та майже безпомилково. На середньому рівні стає трохи легше, а мінімальний і взагалі дозволяє видихнути: гонщики сповільнюються, без особливих суперечок пропускаючи гравця до лідерської позиції.

Тим, хто захоче кинути собі виклик, граючи з хардкорними супротивниками, доведеться повозитись із тюнінгом. Для початку закупити деталі в магазині запчастин; що рівень колекції, тим більше просунуті товари з’являться у продажу . У списку – повітряні фільтри, глушники, підвіска, комплекти шин та багато іншого.

Тонко налаштувати автомобіль можна під будь-які умови: дощ, трасу з величезним переважанням прямих ділянок, звивисту дорогу, ралі-заїзд. Були б гроші: механік замінить КПП, полегшить кузов, навісить баласт – загалом, виконає будь-яку вашу примху. Якщо немає великого досвіду в тюнінгу, можна послідовно встановлювати деталі, що підвищують технічний рейтинг, проте для високої складності та заїздів в онлайн цей шлях не рекомендується.

Додатково можна заглянути в автомайстерню, де машині замінять масло, переберуть двигун, вимиють кузов і вирівняють вм’ятини на ньому. Тут же доступний стайлінг вашої “ластівки”: її можна перефарбувати, нарядити різними стікерами, встановити бампера та інші візуальні “примочки”. Схеми візуального тюнінгу можна зберегти і ділитися ними в інтернеті, а також, звичайно, завантажувати користувацькі варіанти. Швидше за все, вже після релізу бібліотека заповниться різними рішеннями від умільців.

Огляд Gran Turismo 7 – випробування на швидкість

Крім звичайних перегонів, Gran Turismo 7 має випробування – заїзди з особливими завданнями. Від гравця потрібно то розвинути максимальну швидкість, тримаючись у «повітряному мішку» позаду інших машин, то обігнати низку авто, які отримали значну фору на старті, а то й взяти участь у кумедних змаганнях «табуреток» потужністю якихось півтора десятка кінських сил. Призи – як завжди нові моделі в колекцію. У грі налічується понад чотири сотні автомобілів, тому тут завжди є чим поповнити гараж.

Інші активності в грі зосереджені переважно на споглядальній частині. Scapes – потужний фоторежим, в якому доступно безліч локацій у різних точках світу, є широкі можливості фокусування, використання оточення, безліч фільтрів та інших інструментів. У Scapes можна робити реалістичні картини, що демонструють красу автопарку Gran Turismo 7. Напевно, фотоаматори проведуть тут чимало часу.

Огляд Gran Turismo 7 – випробування на швидкість

Brand Central – осередок безлічі представлених у грі автобрендів; одночасно і виставковий зал, де можна придбати будь-який автомобіль, і музей із докладною історією та інфографікою, архівними матеріалами та фото, та збірку відео про найкращі моделі. Бажаючим докладно ознайомитися з маркою, що цікавить – дорога саме сюди.

Навіть у гаражі можна не тільки змінити машину, але й помилуватися нею у всій красі. Якщо ненадовго відкласти геймпад , інтерфейс зникне, а віртуальний оператор почне демонструвати автомобіль із найвигідніших ракурсів. А окрема кнопка «Scapes» пустить вибрану модель різними трасами світу.

Огляд Gran Turismo 7 – випробування на швидкість

Gran Turismo 7 підгадує будь-який зручний момент, щоб покрасуватись своїми авто. Фоторежим, демонстраційна зала, повтори заїздів – все це присвячено естетиці автомобілів. Особлива увага приділяється відображенням: гра не соромиться використовувати потужність PlayStation 5 , щоб побалувати геймерів рейтрейсингом, який працює навіть в режимі продуктивності, при частоті кадрів в 60 fps.

І це вражає: коли бачиш на бампері відображення дорожньої розмітки, що йде, або милуєшся тим, як на бортах спорткарів, що стоять поруч, видніються елементи оточення, розумієш, чому Gran Turismo 7 – найкрасивіша гоночна гра сучасності. Forza Horizon 5 використовує трасування променів тільки у фоторежимі, тут можна помилуватися реалістичними відображеннями скрізь – хоч на трасі, хоч у красивих демонстраційних роликах. Подекуди це грамотна робота SSR, подекуди – чесний RT, але в будь-якому випадку реалізація викликає захоплення.

Не менш пильну увагу приділили зворотній віддачі геймпада: за словами розробників, вони хотіли досягти тих самих відчуттів, що відчуває пілот реального гоночного боліда. Тригери доводиться з силою втискати, щоб розігнатися та загальмувати (але не надто сильно, тому пальці не втомлюються), контролер вібрує по-різному, залежно від поверхні дороги та погодних умов. Заїхавши на узбіччя одним колесом, ви відчуєте віддачу у відповідній частині геймпада, а при розвитку максимальної швидкості він починає віддавати до рук короткими поштовхами, сигналізуючи про напругу всіх вузлів боліда.

Огляд Gran Turismo 7 – випробування на швидкість

Gran Turismo 7 – гра про те, наскільки прекрасні автомобілі. Тут отримуєш задоволення не так від водіння, як від споглядання своєї машини. Ніде більше мені не хотілося переглядати повтори, довго сидіти в демо-зоні і зачитуватися енциклопедією автопрому.

Якщо говорити про недоліки гри – у неї перевантажений інтерфейс, дивна діалогова система і все-таки дуже мало режимів перегонів. Разом з тим, вона захоплива настільки, щоб прикувати до себе людину, далеку від гоночних симуляторів . І це її головна заслуга.

ПЛЮСИ:
  • Любов до автомобілів у кожному кадрі
  • Захоплююча кар’єра, докладне навчання та цікаві випробування
  • Веселе “Музичне ралі”
  • Мультиплеєр з безліччю штрафів та обмежень за агресивне водіння
  • Великий автопарк та велика автоенциклопедія
  • Реалістична поведінка авто, достовірна модель водіння
  • Чудово красива картинка
МІНУСИ:
  • Інтерфейс не дуже інформативний
  • За межами кільцевих перегонів розваг замало
  • Убога діалогова система

You May Also Like

More From Author